Informació bàsica per comunicar-te amb els hostes

Descobreix consells i plantilles de missatges per comunicar-te amb els viatgers.
Escrit per Airbnb el dia 8 de gen. de 2020
Lectura de 3 minuts
S'ha actualitzat el dia 3 de maig de 2023

El primer pas per oferir una experiència positiva als hostes és comunicar-s'hi de manera efectiva. Com a amfitrió, pots ajudar els hostes a sentir-se còmodes i fomentar que t'avaluïn de manera positiva mantenint una comunicació clara i fluida des del moment en què mostren interès pel teu espai fins que en surten.

Consells per gaudir d'una bona comunicació

Sigues transparent. Quan en Daniel, que ofereix estades a San Francisco, descriu el seu espai, sempre diu les coses tal com són. «Has de ser coherent amb el que dius que ofereixes i el que els hostes s'acaben trobant quan arriben a l'allotjament», afirma. «És millor quedar-se curt en la descripció de l'allotjament i que els hostes es trobin amb un espai més maco del que s'esperaven que no pas a l'inrevés.»

Tingues curiositat. Aposta per la inclusivitat. És més fàcil del que t'imagines. Per exemple, pregunta als hostes què necessiten per sentir-se còmodes i com a casa. Si mostres empatia i no fas suposicions, ja hauràs guanyat molt.

Estigues disponible. A l'Annette, que és Superhost a San Francisco, li agrada dir als hostes: «Si us plau, no intentis reparar res pel teu compte, per més fàcil que sigui. Posa't en contacte amb nosaltres immediatament i ens n'ocuparem.» Per als assumptes més rutinaris, els amfitrions amb experiència fan servir les respostes ràpides per mantenir-se en contacte amb els hostes.

Interessa't pels hostes. Tingues petits detalls d'amabilitat i tots us endureu una experiència més positiva. Quan sorgeix algun problema, els hostes solen comentar que, per a ells, el més important és com respon l'amfitrió.

Comunica't dins de la plataforma. Parlar amb els hostes a través de l'aplicació d'Airbnb et protegeix, ja que les converses queden enregistrades i les podràs fer servir si has de parlar amb el servei d'atenció al client perquè ha sorgit algun problema. A més, també et resultarà més fàcil trobar tota la informació dels hostes en el mateix lloc.

Moments importants per comunicar-se amb els hostes

Consulta de reserva: quan un hoste es posa en contacte amb tu per reservar el teu allotjament, sempre s'agraeix una resposta ràpida. Intenta respondre totes les consultes dels hostes en un màxim de 24 hores.

La rapidesa a l'hora de respondre no només és important perquè els hostes estiguin satisfets, sinó que és un dels criteris per aconseguir la categoria de Superhost. Fer servir els missatges programats pot ajudar-te a planificar amb antelació com compartiràs la informació amb els hostes.

En el moment de fer la reserva: els hostes acostumen a valorar molt que els amfitrions els enviïn un missatge d'agraïment per haver fet la reserva.

Pots personalitzar el missatge de benvinguda amb informació del perfil de l'hoste. Poden ser preguntes sobre els seus interessos, la seva ciutat d'origen o les seves aficions. A més, és una oportunitat per fer-los més preguntes, com el motiu del viatge o qui els acompanyarà.

Abans de l'arribada: és fonamental que les indicacions i la informació sobre l'arribada siguin clares per ajudar els hostes a arribar-hi sense complicacions.

Pots respondre a les preguntes freqüents omplint tots els camps que trobaràs a la secció Informació per als hostes de la pestanya Anuncis, que inclou indicacions per arribar a l'allotjament, instruccions d'arribada i les dades de la wifi. Compartirem aquesta informació a la pestanya Viatges dels hostes 48 hores abans de la data d'arribada programada.

Arribada: els hostes, especialment els de les comunitats històricament marginades, han compartit que l'accés independent els ajuda a sentir-se més còmodes. També pots redactar una guia de la casa que inclogui informació sobre com poden fer servir els sistemes i electrodomèstics del teu espai.

Després de la primera nit: molts amfitrions diuen que els agrada mantenir-se en contacte amb els hostes en el transcurs de l'estada. És útil ser proactiu i preguntar als hostes com els va tot.

Abans de la sortida: especifica què han de fer els hostes abans de marxar. El dia abans de la sortida, enviem un recordatori amb l'hora de sortida i les instruccions necessàries.

Després de la sortida: et recomanem que deixis una avaluació als teus hostes al més aviat possible. Escriu una opinió respectuosa, i fes servir els mateixos estàndards per avaluar tots els hostes. A alguns amfitrions també els agrada enviar una nota d'agraïment als hostes.

Airbnb
8 de gen. de 2020
T'ha resultat útil?