Com puc establir una estratègia de preus?

El preu adequat pot ajudar-te a atreure hostes i augmentar els ingressos a Airbnb.
Escrit per Airbnb el dia 1 de des. del 2020
Lectura de 3 minuts
S'ha actualitzat el dia 20 de nov. del 2023

El preu és un dels factors principals que els hostes tenen en compte a l'hora de triar on allotjar-se. Per molt meravellós que sigui el teu espai, és probable que perdis reserves si té un preu superior al d'allotjaments similars a la zona.

Els anuncis als quals es van modificar els preus quatre vegades durant el 2022 van tenir un 30 % més de nits reservades que els que no.* Tingues en compte aquests consells per descobrir quina estratègia de preus et funciona millor.

Fes una prospecció de la zona

Fes servir el calendari per comparar en un mapa el preu que ofereixes amb els preus mitjans d'allotjaments similars que hi ha a la teva zona. Pots triar si vols que es mostrin els allotjaments que estan reservats o els que no.

Aquí t'expliquem com pots comparar els preus al mapa:

  • Selecciona qualsevol data o un interval de dates de fins a 31 nits.

  • Toca o clica el preu per nit i, a continuació, el botó que mostra un marcador d'ubicació amb les paraules «Anuncis similars» i un interval de preus.

Els preus que es mostren al mapa reflecteixen el preu mitjà de cada allotjament reservat o sense reservar per a les dates seleccionades. Entre els factors que determinen quins anuncis són similars, hi ha la ubicació, la mida, les prestacions, els equipaments i serveis, les puntuacions, les avaluacions i els altres anuncis que els hostes consulten mentre decideixen si volen reservar el teu.

Ofereix la millor relació qualitat-preu

Entendre el que paguen els hostes pot ajudar-te a oferir la millor relació qualitat-preu i a assolir els teus objectius d'ingressos. El preu total inclou el preu per nit, les tarifes addicionals que estableixis (per a la neteja, per a hostes addicionals o per a animals de companyia), les tarifes de servei d'Airbnb i els impostos.

Amb un preu competitiu, pots aconseguir que el teu allotjament destaqui i que estigui més ben posicionat als resultats de cerca. L'algorisme prioritza el preu total i la qualitat d'un allotjament en comparació amb allotjaments similars que hi ha a la zona.

Pot ser que els hostes no acabin de tenir clar què inclou el preu. Ofereixes serveis addicionals, com ara un esmorzar complet, productes de bany de luxe o plataformes de vídeo a la carta? Indica-ho clarament a la descripció de l'anunci perquè els hostes puguin valorar la relació qualitat-preu de l'allotjament.

Planteja't oferir descomptes i promocions

Els descomptes i les promocions et permeten oferir preus més baixos en determinades condicions sense canviar el preu per nit que tens fixat de forma habitual. Aquestes eines t'ajuden en diferents situacions, com ara per aconseguir les primeres reserves o per allotjar hostes que fan estades llargues.

  • Anuncis nous: promocionar un anunci nou amb un descompte del 20 % en el preu per nit et pot ajudar a aconseguir les tres primeres reserves. Les dades d'Airbnb mostren que els amfitrions que ofereixen aquesta promoció durant els primers 30 dies des que s'activa un anunci nou aconsegueixen la primera reserva més ràpidament.

  • Estades més llargues: si ofereixes descomptes setmanals i mensuals pots atreure més reserves i per a més dies. D'aquesta manera, com que no hi ha tanta rotació d'hostes, t'estalvies feina. Les reserves d'una setmana o més representen el 46 % de les nits reservades a Airbnb el 2022.

Pots establir els descomptes i les promocions per al teu anunci des del calendari d'amfitrió.

* Aquesta informació es basa en anuncis d'allotjaments a tot el món (excepte Bielorússia, Rússia, Ucraïna i la Xina) que tenien una o més nits disponibles entre el gener i el desembre del 2022 i que no tenien la funció d'ajust de preus intel·ligent activada. Hi ha altres factors que influeixen en les nits reservades.

La informació que conté aquest article pot haver canviat des que es va publicar.

Airbnb
1 de des. del 2020
T'ha resultat útil?