Secrets d'una Superhost experta

Nikki té la categoria de Superhost i comparteix els seus secrets per a tenir èxit a la plataforma.
Escrit per Airbnb el dia 3 de març del 2020
Lectura de 3 minuts
S'ha actualitzat el dia 3 de març del 2020

Aspectes destacats

  • Una bona comunicació és la regla número 1 per ser un bon amfitrió.

  • Destaca amb fotos increïbles, una descripció detallada i expectatives clares per als hostes.

  • Comença amb un preu baix per assegurar reserves i resoldre qualsevol inconvenient, i així aconseguir avaluacions increïbles.

  • Consulta la nostra guia completa per fer un pas més i oferir unes estades fora de sèrie.

La Nikki va ser una de les primeres amfitriones a Airbnb en obtenir la categoria de Superhost quan es va llançar el programa el 2014. Ha mantingut aquesta categoria durant més de 16 trimestres consecutius.

Com ho fa la Nikki? Va aprendre a allotjar hostes des de zero, començant per una petita casa rural al seu propi jardí a San Francisco. Aquell anunci va funcionar tan bé que la va inspirar a llogar la seva casa completa de tres habitacions durant les vacances familiars.

La Nikki comparteix els secrets del seu èxit com a Superhost.

Començar a allotjar hostes

«Vaig allotjar-me al meu primer Airbnb a la Provença francesa ara fa sis anys i em va encantar. Era un petit estudi al centre històric d'Aix. L'allotjament era perfecte per a nosaltres, tot i que els amfitrions no s'havien esforçat gaire per fer que tingués un atractiu especial. Llavors em vaig adonar que, si hi invertia una mica de diners, podia crear un espai amb molta personalitat a la caseta per a convidats de quasi 20 metres quadrats que hi havia al jardí de casa meva. Al principi pensava que rebria reserves esporàdiques, però em vaig sorprendre molt quan la van reservar immediatament i durant una setmana sencera.»

Aconseguir reserves ràpidament

«Cada vegada que publico un anunci nou, començo amb un preu inicial que només és el 50-70 % del preu de mercat fins que tingui com a mínim tres avaluacions (o fins que rebi tantes sol·licituds de reserva que pugui augmentar el preu fins a les tarifes de mercat). Ho faig per poder resoldre els inconvenients sense sacrificar bones avaluacions i perquè és important rebre un munt d'avaluacions al més aviat possible perquè l'anunci es mostri més amunt als resultats de cerca.»

Preparar un espai acollidor

«La base és tenir un bon espai. Ha d'estar net. M'agraden els llocs oberts i espaiosos, en què tot està ordenat, però on hi ha punts focals de disseny que atreuen la mirada. La comoditat també és important, fonamental en el cas dels llits. Per això, inverteixo en matalassos d'espuma viscoelàstica. A la gent li encanten! Ho veig com un exercici d'empatia. Camino per l'espai i analitzo quin ús en faran els hostes. Després, treballo en el concepte del disseny al voltant d'aquesta idea ».

Destacar a Airbnb

«Tenir bones fotos marca la diferència. Les fotos professionals són imprescindibles. Penso en quin tipus d'espai és, si es tracta d'un espai familiar o si és ideal per a un determinat tipus de viatger, i ho poso al títol. Escriu una bona descripció que sigui molt detallada i atractiva, de manera que atregui els hostes. Descriu els llits, la roba de llit i les marques dels sabons o equipament i serveis que ofereixes.»

Establir les expectatives dels hostes

«No t'oblidis d'incloure descripcions de les peculiaritats de la teva propietat a l'anunci. Explica-ho als viatgers de forma clara i sincera, però sense plantejar-ho com una cosa que els pugui fer perdre les ganes d'allotjar-se al teu espai. T'interessa oferir la transparència suficient que permeti als hostes triar l'allotjament que busquen.»

Ser un gran comunicador

«Per a mi, una bona comunicació és la regla número 1 per ser un bon amfitrió, i la comunicació directa amb l'hoste comença amb la primera consulta. Sempre faig algunes preguntes als futurs hostes després rebre una sol·licitud de reserva. Amb això no pretenc que se sentin incòmodes ni ficar-me on no toca; només vull assegurar-me que l'allotjament és adequat per a ells. Pensa que en aquest moment és quan comença el procés per aconseguir una avaluació de 5 estrelles.»

Per a mi, una bona comunicació és la regla número 1 per ser un bon amfitrió.
Nikki,
San Francisco

Beneficis sorprenents d'allotjar hostes

«La sorpresa més gran per a mi és que els hostes són increïbles. La gent ha estat molt honesta, amable i comprensiva. I pel que fa a la part econòmica, els ingressos han estat sorprenents. Mai vaig pensar que m'aniria tan bé, i encara menys que m'hi dedicaria professionalment. M'he centrat en les coses que realment m'agraden d'allotjar hostes i he aprofitat les oportunitats que se m'han presentat. M'ha sortit molt bé.»

Aspectes destacats

  • Una bona comunicació és la regla número 1 per ser un bon amfitrió.

  • Destaca amb fotos increïbles, una descripció detallada i expectatives clares per als hostes.

  • Comença amb un preu baix per assegurar reserves i resoldre qualsevol inconvenient, i així aconseguir avaluacions increïbles.

  • Consulta la nostra guia completa per fer un pas més i oferir unes estades fora de sèrie.
Airbnb
3 de març del 2020
T'ha resultat útil?