Consells per simplificar les tasques com a amfitrió durant la temporada alta
Gestionar el calendari atapeït que comporta la temporada alta amb el poc marge de temps que hi ha entre reserves pot ser complicat. Aquí tens alguns consells per poder continuar oferint la mateixa hospitalitat fins i tot en temporada alta.
Gestionar reserves amb poc marge de temps entre elles
Seguir una mateixa rutina després de cada sortida et pot ajudar a preparar millor les estades quan tens reserves consecutives. En Robin, que és Superhost a Mount Barker, Austràlia, et recomana que tinguis una llista de comprovació, tant si ets tu qui es fa càrrec de la neteja com si tens algú contractat perquè ho faci.
«M'agrada fer servir una llista de comprovació perquè estic més pel que he d'estar i m'asseguro de no deixar-me res», diu en Robin. «És fàcil perdre't si has de parar per alguna cosa. A més, tenir en compte fins al darrer detall fa que tots estiguem més satisfets, els hostes i jo.»
Més consells per lidiar amb reserves amb poc marge de temps entre elles:
Tingues un o dos jocs de recanvi de roba de la llar. Si tens llençols i tovalloles de recanvi, podràs deixar el dormitori, el bany i la cuina a punt sense haver de fer rentadores de seguida. A més, si alguna cosa s'embruta amb maquillatge, greix de cuina o altres productes difícils de treure, tens més marge de maniobra.
Fes servir fundes per als edredons i protectors per als coixins i els matalassos. Tingues-ne, també, de recanvi per poder-los canviar entre reserves.
Demana que et portin les compres a domicili. Pots demanar que et portin a l'allotjament articles de neteja o de bany, certs aliments o altres productes que necessitis o que ofereixis als hostes de forma habitual sense haver de passar per la botiga.
Tingues un pla B per a la neteja, el manteniment i les tasques de jardineria. Així, encara que tu o el teu equip no estigueu disponibles, l'allotjament estarà a punt a temps. Si creus que no arribes a tot, et pots plantejar agafar un coamfitrió.
Estalviar temps amb les eines per al procés de sortida
La sortida hauria de ser un pim-pam, tant per a tu com per als hostes. Al maig, vam presentar un seguit d'eines per fer que el procés de sortida fos ben senzill per a tothom.
Les noves funcions inclouen notificacions automàtiques i sortides amb només un toc. Airbnb envia la informació sobre l'hora de sortida i les instruccions als hostes a les 17:00 (hora local) del dia abans de la sortida. Els hostes que tinguin l'aplicació en un dispositiu mòbil i hagin activat les notificacions automàtiques rebran aquesta informació. A més, poden tocar un botó per avisar-te que ja han sortit de l'allotjament i, així, tu pots començar a preparar la pròxima estada.
A la Joh, una Superhost de Forestville (Califòrnia), li agrada enviar missatges programats per informar els hostes sobre la sortida, sobretot en temporada alta. «Sempre explico als hostes que el personal de neteja arribarà a les onze per deixar el pis a punt per als propers hostes. Així entenen per què és important que siguin puntuals a l'hora de marxar», diu.
Més consells per estalviar temps amb les eines per a la sortida:
Crea unes instruccions de sortida bàsiques. Pots crear-les en un moment seleccionant les opcions que prefereixis d'una llista de cinc tasques habituals. A més, pots afegir informació per a cada tasca. Per exemple, si esculls «Llençar les escombraries», pots demanar als hostes que posin cada tipus de brossa al contenidor corresponent.
Afegeix peticions especials per al teu allotjament. Si tens barbacoa, pots demanar als hostes que la tornin a tapar un cop feta servir.
Afegeix fitxes amb informació per a la sortida. Quan hagis configurat les instruccions bàsiques per a la sortida, pots incloure una fitxa amb informació per a la sortida a un missatge programat o a una resposta ràpida que enllaci amb les instruccions. És una bona manera de recordar les instruccions als hostes que no tenen l'aplicació d'Airbnb i que no han activat les notificacions automàtiques.
Destacar els equipaments i serveis de temporada
Les cerques d'allotjaments amb piscina van augmentar un 60 % en els primers tres mesos del 2023 en comparació amb els del 2022, segons mostren les dades globals d'Airbnb. Les categories d'Airbnb amb més reserves van ser Platja, Piscines de cine i Casetes.
Actualitza el teu anunci per destacar-ne les característiques i els equipaments i serveis de temporada, i així els hostes que busquen el que ofereixes et trobaran més fàcilment i podran reservar el teu allotjament.
«La meva germana és decoradora d'interiors i canvia l'aspecte del nostre allotjament cada temporada, amb articles que agafa prestats de la botiga de regals de la nostra ciutat», diu en Fred, Superhost a Placencia, Belize. «Cada any també hi afegim un equipament o servei nou, alguna cosa especial que fa que els hostes que ja han passat per l'allotjament vulguin tornar-hi. Hi hem afegit una glorieta, un observatori i una zona de bar a l'aigua.»
Més consells per destacar els equipaments i serveis de temporada:
Afegeix fotos segons cada estació. Durant els mesos més càlids, pots ensenyar als possibles hostes la teva increïble piscina, la barbacoa, l'hamaca o el caminet que porta a la platja. Per als mesos més freds, pots posar-hi fotos de la llar de foc, de la banyera d'hidromassatge o de l'accés que va de l'allotjament al telecadira.
Actualitza la descripció de l'anunci. Darrerament, has afegit equipaments i serveis a la propietat, com en Fred i la seva germana? Especifica que són nous a la descripció de l'anunci i afegeix-ne fotos.
Actualitza la informació de l'anunci. Revisa la configuració del compte i assegura't d'haver seleccionat la marca de verificació que apareix al costat de tots els equipaments i serveis que ofereixes actualment. Si se't demana que hi afegeixis més informació, fes-ho.
La informació d'aquest article pot haver canviat des que es va publicar.